"V" betüd A.D.2009.06.07-re
Emilius emlékíró 2009.06.06. 21:58
„V” (b)etűd --- CLXXI. ---
Utolsó betűd mit ujjaiddal mutattál , az egy "V" betű lehetett és azt értelmeztem
ki ebből , hogy : Vége , pedig annyi minden más kezdődik még „V” betűvel .
Már látom , hogy hamarosan adót vetnek ki szépségedre amikor Budapest
belvárosának legfényesebb kirakatában lehetne talán helyed - ám szíved mégis
Magyarország legeldugottabb falujában maradt és a faharangtoronynál , honnan
ellátni Párizsig is , nyilván csak ha tiszta a légkör és nincs Napfogyatkozás .
Nem lehet más választásom , minthogy egy fotóetűdbe kezdek , mely tanulmány
egy művészi gyakorlat lesz - és ennek vázlata már érlelődik fotólaborom előhívótálában .
Érthetetlen már az is önmagában , hogy barátnőid mind kémnők - s ezt nem is lett
volna szabad talán leírnom , de szerintem Te "nem jelentesz" - nemzetbiztonsági
kockázatot
Kedveled a román(c)okat és ha Ámor eltalál - bizti túléled . Beszéded izgató ,
mint egykoron a Szabad Európa Rádió hangja volt .
Etűdöm - közben elkészült és azt érzem , hogy jó , bár nem vagyok a széptan
tudósa . Vázlatom egy fiatal lányt ábrázol ki elindulni készül és ujjaival egy "V"
betűt formál és munkám befejezésére sajátos címet nyer , hol a "V" betű azt jelenti ,
hogy : Vágy .
A varázs elmúlhat , de a vágy az mindvégig követ(el) . Kifejezetten , vagy
kifejezetlenül .
A varázs kivételesen mégsem múlt el és visszatértél bevetve összes fegyvernemed ,
majd amiként elvonultál a felsorakozott ólomkatonák díszsorfala előtt , azok sorra
mind elolvadtak - és így újra kettesben lehetünk . Olyanná lett minden , mintha el
sem mentél volna .
Relikviáim szobájába invitállak , hogy bemutassam legújabb etűdömet és nem
is igazán értem , hogy mi is történhetett - de oly meggyőzőnek találtad vázlatomat ,
hogy magad is beléptél a képbe , hogy ott is maradj : időtlen-időkig - megőrizvén a
pillanat szépségét .
Megmaradva szépnek és fiatalnak , mint amilyen csakis egy olyan leány lehet - ki
már nem gondol többé a Holdra - melyet nem csupán anekdotákból ismer .
|